איך לתקשר עם הילדים בתקופת הקורונה?‏‎ ‎

איך לתקשר עם הילדים בתקופת הקורונה?‏‎ ‎

טוב אז אחרי שקצת עיכלנו  אנו המבוגרים את המצב החדש, כיצד נתווך בצורה נכונה ורגועה את התקופה החדשה שאנו עומדים בפתחה. כיצד נסביר להם את אשר מתרחש בעולם, בחדשות ובישראל כמובן. מדוע אי אפשר לצאת לגנים ולשחק או לקבוע עם חבר ולהיפגש עימו ממש כמו שעד לא מזמן עשינו.

 

 

להלן מספר טיפים איך לתקשר את מצב הקורונה מול הילדים בצורה נכונה, אחראית ורגועה:

 

1.     שוחחי עם הילדים

 

בצורה רגועה,  גלויה ופתוחה על המצב תוך התאמת המידע לרמת הבנתו של הילד. אמרי את המסר בטון רגוע ובניסוח המותאם לשלב ההתפתחותי של הילד. באופן כזה תעבירי את המסר בצורה יעילה יותר ותתרמי לרווחה הרגשית של ילדך.

 

 

2.     הימנעי משיחות “מעל ראשיהם של הילדים”

 

לעיתים קרובות קשה  לנו כמבוגרים להתאפק מלנהל שיחות על נושא קשה ואנו מדברים עם מבוגרים אחרים מתוך מחשבה שהילד לא שומע או איננו מבין את תוכן השיחה. תזכרי שהילדים מרגישים וקולטים את המתרחש סביבם. חשוב לשים לב כי הם קולטים מסרים מילוליים ושאינם מילוליים, הם חשים  את טון הדיבור שלך ומודעים לשפת הגוף ולהבעות הפנים שלך.

 

3.     תיווך המציאות לילד

שוחחי עם הילדים בצורה נעימה ורגישה על המצב. תני להם את האינפורמציה שמתאימה להם בהתאם לגילם וליכולת הבנה שלהם. למה ככ חשוב שתתווכי להם את המציאות: כי הילדים היום חשופים ומוצפים במידע  בקבוצות ווטאפ, ברשתות חברתיות ומידע לא מותאם יכול לגרום ללחץ . תווכי להם את המציאות : “אנחנו נשארים כולנו בבית כי כך אנו שומרים ומגנים על עצמנו”, “אנחנו לא יודעים כמה זמן בדיוק זה ייקח אבל בזמן הזה אנחנו נהיה יחד ונתמוך אחד בשני 

4.     תשומת לב מיוחדת למי יותר קשה לו

מתן תשומת לב מיוחדת ונהלי שיחות נפרדות ובתדירות גבוהה עם ילד שקשה לו יותר בכל משפחה, יש ילדים הזקוקים יותר מאחרים לתמיכה רגשית, לתשומת לב ולהתייחסות אישית. אל תחששי לתת לילד הזקוק לך תשומת לב רבה יותר ומשאבים רגשיים נוספים לעומת שאר חברי המשפחה. זה הצורך שלו כרגע והוא זקוק למענה שלך. כל ילד הוא עולם ומלואו וזקוק למשהו אחר. קבלי את הייחודיות של כל אחד מהילדים. 

5.     שגרת לימודים

הקפידי על השתתפות של הילד בפעילויות ללמידה מקוונת וכך תעבירי לו מסר שלמרות המציאות הלא יציבה יש לו נקודות אחיזה שהן קבועות בכל יום, בכך הילד שומר על הקשר עם המסגרת הלימודית ושומר על מיומנויות הלמידה. 

6.     משמעות

תני לילדים תפקידים עם משמעות בעזרה בבית- עזרה ושותפות במשימות הבית תורמת ‏לילד להרגיש מועיל, נחוץ ומשמעותי. זה מחזק אצלו את התחושה שיש לו שליטה במציאות ‏שסביבו ושיש לו יכולת לנהל מצבים. ‏

שוחחי עם  הילד והציעי לו מס תפקידים שהוא יכול לעשות בכוחות עצמו והילד יבחר את ‏המשימה שהוא רוצה להיות אחראי עליה. ילד שיהיה שותף בבחירת המשימה ישתף פעולה ‏בצורה טובה יותר.  וודאי שהמשימה תואמת את גילו ויכולותיו . משימה לא מותאמת יכולה ‏לתסכל לעומת משימה מותאמת שתחזק ותעצים את תחושת המסוגלות של הילד. ‏

7.    הקשבה

תמיד הטי אוזן קשבת לילדיך ותשמעי מה יש להם לומר על המצב. דבררי אותם מה הם מרגישים לגבי המצב החדש, לגבי המשפחה, אח או אחות, לגבי בית הספר או על כל נושא אחר בעולם שמעניין אותם. התענייני מה הם היו מעוניינים לעשות בזמנם הפנוי בבית ותכנני איתם ביחד פעילות משותפת או פעילות יחידנית שהם מעוניינים בה, גם הם זקוקים לזמן לבד אם הם רוצים בזה.

8.     חיבוק

לפעמים כל מה שיש לנו להציע להורים לתסכול או חשש שילדים חווים אם זה מהמצב החדש או אם זה מחוויה שעברו הוא חיבוק. ולכן הקפידו לחבק את ילדיכם כדי שידע שאתם תמיד שם בשבילו והוא אהוב ומוגן.

 

 

כתיבת תגובה