ב(א) סדר חדש למשפחה – טיפים לימי קורונה

ב(א) סדר חדש למשפחה – טיפים לימי קורונה

בתקופת הקורונה, מצב של חוסר וודאות ושגרה שהיא בהחלט לא קלה לנו ולא לילדינו. כיצד להתמודד בהצלחה ובהנאה עם כך הנה טיפים מהממים לך ולכל בני הבית בהתמודדות בתקופה החדשה

1.     הטעיני את עצמך

איך שאת מרגישה משפיע באופן ישיר על האופן בו תגיבי ותתמודדי עם הילדים. כשאת תרגישי רגועה ומאוזנת תהיה לך יותר פניות להיות עם הילדים.

איך תעשי זאת?

תטעיני את עצמך 3 פעמים ביום. תבחרי משהו שממלא אותך ועושה לך טוב. למשל: לשמוע שיר אהוב, לנוח, לשתות, לשוחח עם חברה, להתקלח, כוס קפה. תטעיני את עצמך לא כשאת גמורה, עייפה וקורסת בסוף יום אלא באופן קבוע ויומיומי. כשאת מטעינה את עצמך את לוקחת אחריות ושליטה על איך שאת מרגישה וכך את הופכת ממופעלת, מנוהלת ומכבה שריפות למצב שבו את מאוזנת ושולטת במצב.

 

2.     צרי עוגנים

עוגנים הם פעולות, ריטואלים קבועים שחוזרים על עצמם בכל יום ומחזקים את תחושת היציבות והביטחון שלך ושל הילדים בשגרה ועוד יותר בתקופות לא שגרתיות. בחרי מס עוגנים שמתאימים למשפחתך, למשל: ארוחת ערב משפחתית, פעילות ספורטיבית, טיול עם הכלב בכל בוקר, ריקוד ג’אסט דאנס כל המשפחה.

 

3.     צאי מהפיג’מה

ותתלבשי- תשקיעי בעצמך גם אם את לא יוצאת מהבית. כי כשאת יוצאת מהפיג’מה את מתחייבת בפני עצמך! כך תרגישי יותר ערנית, חיונית, עם אנרגיות טובות ותהיי מכוונת עשייה דבר שישפר את מצב הרוח שלך.

 

4.     תתחילי לסנן

סנני” את הצפייה בחדשות- חשיפה רבה לכלי התקשורת מגבירה את רמת החרדה של הילדים ועלולה לגרום ללחץ, מתח ואי שקט. הילדים שומעים וקולטים מידע אבל לא יודעים לעבד ולהכיל את המידע שספגו וזה יוצר חרדה. הילדים לא צריכים לצפות בכל החדשות אלא את תעבירי להם רק את המידע שרלוונטי עבורם באופן שמותאם לגילם וליכולת ההבנה של כל ילד.

 

5.     חיבוק-דב זה כל הקסם

חבקו את ילדכם חיבוק אוהב ומשמעותי במשך יותר מ- 30 שניות. דווקא בתקופה שיש הנחיות על שמירת מרחק והימנעות ממגע עם אנשים אחרים ילדנו זקוקים יותר מכל למגע ולחיבוק שלנו. חיבוק זו דרך נפלאה להעביר את המסר: אתה אהוב ומוגן ואני כאן בשבילך.

 

6.     חצי הכוס המלאה

התמקדי במשהו טוב אחד שקרה לך היום , תגידי אותו לעצמך ולעוד אדם אהוב ותרגישי איך הטוב הזה גדל ומשפיע על היום שלך.

באוטומט את, כמו רובנו, נוטה לראות את מה שלא טוב, מה לא הולך כמו שרצית וזה משפיע על איך שאת מרגישה. ברגע שתעצרי ותתמקדי במשהו טוב שיש לך בחייך ברגע הזה תרגישי הרבה יותר בטוחה ורגועה. למשל: יש לך זמן להיות עם הילדים בבית, לא צריך להכין כריכים בבוקר, לא צריך להעיר את הילדים למסגרות, הילדים בריאים.

 

7.     לזכור לנשום

תנשמי רגע ותרגלי עם הילדים נשימות בכל יום. נשימה דרך מופלאה ופשוטה להזרים לגופך ולליבך אנרגיה. נשימות עמוקות הן מרגיעות, ומשחררות לחץ וחרדה. בכל בוקר נשמי 3 נשימות עמוקות. מלאי את הבטן אוויר והחזיקי את האוויר למשך 5 שניות ואז תוציאי אותו החוצה לאט לאט.

 

8.     שגרה

צרי שגרה- צרי שגרה והקפידי על סדר היום כי סדר יום מעניק לילדים ולנו נקודות אחיזה, יציבות ותחושת ביטחון.

למה זה חשוב?

כי חרדות נובעות ומתעצמות כאשר את חווה חוסר וודאות וחוסר שליטה לגבי הדברים שסביבך ויצירת סדר יום תגרום לך להרגיש שיש לך שליטה על איך מתנהל היום שלך ומה את בוחרת לעשות בו.

ולכן, הקפידי עם הילדים על סדר יום שמתאים ליום רגיל ולא לשבת או ליום חופשה. שתהיה בו שגרת בקר, זמני ארוחות , פעילות ספורטיבית, זמני צפייה במסכים מוגדרים מראש ושעות שינה.

 

9.     מוזיקה לנשמה וריקוד לשמחה

מוזיקה וריקוד – זו דרך פשוטה וזמינה בכל רגע להקליל ולשפר את האווירה, להכניס קצב ואנרגיה לבית ולגוף. כשאת מרגישה לחץ או אי שקט שימי עם הילדים שיר כיפי ותרקדו.

 

10.     שמרי על גמישות

נכון, את זקוקה לקביעות ויציבות אבל בחיים כמו בחיים ובמיוחד בתקופות של שינויים הגמישות במינונים ובמקומות הנכונים מעידה על חוסן. היכולת שלך להיות גמישה ולהתאים את עצמך לסיטואציות ולצרכים המשתנים של הילדים – מעידה על החוסן והיציבות שלך.

במה תוכלי לגלות גמישות?

שעות הקימה לא חייבות להיות כמו בשגרה, זמן צפייה במסכים יכול להיות יותר מבשגרה. תאפשרי מידה של גמישות. ממש כמו עץ שכאשר יש רוח חזקה הוא יודע להתגמש ואז לחזור ליציבות שלו.  

 

11.     קשר עם האהובים שלכם

שמרו על קשר עם הסבים והסבתות- לכידות משפחתית נותנת לנו תחושה של יחד ויש לה כוח עצום שמחזק אותנו תמיד ובמיוחד בתקופות של משבר. נכון, יש הנחיות והגבלות על מפגשים פיזים עם הסבים והסבתות ולכן שמרו וחזקו את הקשרים המשפחתיים באמצעים טכנולוגיים כמו: שיחות טלפון, סקייפ, זום, פייס טיים.

 

12.     החוויות שלי בתקופת הקורונה

תעדו חוויה, פעילות או משהו כיפי שעשיתם במהלך היום ע”י כתיבה או ציור במחברת ה”מה קורונה” וע”י הסרטת סרטונים ושתפו את החוויות שלכם בווטסאפ המשפחתי ועם חברים.

 

13.     שולחן ערוך

ארוחות משותפות של כל בני המשפחה  מגבירות  את תחושת השייכות והלכידות. הפכי את הארוחות עם הילדים להזדמנות להיות יחד ולשתף פעולה, בו מתכונים חדשים, הכינו מאכלים אהובים ותהפכו את הארוחות לזמן כיף מהנה.

 

14.     דמיון מודרך

עצמי את עינייך ונשמי 3 נשימות עמוקות ואיטיות ובכל נשיפה דמייני איך משתחררים מגופכך דברים פחות נעימים כמו- מתח, לחץ, חוסר וודאות וכל שאר הדברים שמעיקים ומכבידים עליך ובכל נשימה דמייני איך נכנסים  לגופך דברים טובים ונעימים, למשל: רגיעה, אופטימיות. איזון  ואהבה.

כתיבת תגובה