איך לצלוח עם הילדים את החזרה לשגרה ? כל המידע שיעזור לך לחזור לשגרה במהרה ובקלות

סוף סוף חוזרים לשגרה המבורכת ובבית אנדרלמוסיה מוחלטת: הילדים הולכים לישון מאוחר, אוכלים מלא ממתקים ולא בצורה מסודרת, משתטחים על הרצפה וצורחים על כל דבר קטן שלא נראה להם. אז באנו להרגיע- אתם משפחה נורמלית!  
איך לצלוח עם הילדים את החזרה לשגרה ? כל המידע שיעזור לך לחזור לשגרה במהרה ובקלות

 

שוחחנו עם מומחים להדרכת הורים ויש להם מספר כללים שיעזרו לכם לחזור שגרה. קחי נשימה גדולה, קל זה לא הולך להיות, אבל לאחר כמה ימים של התמדה , הילדים ישנו בשעה 20:00.

החופש הגדול והחגים שהגיעו מיד ,הוציאו את כולנו מהשגרה.

חוסר מסגרת קבועה ובמקומה ימים "חופשיים" , טיולים רבים, בילויים ואירועים משתנים, גורמים לילדים שלנו להבין כי אין סדר ומותר להם לעשות מה שהם רוצים. אם זאת, חוסר סדר וארגון בחייהם של הילדים לאורך זמן עלול לפגוע בהם ולכן אנו ההורים צריכים להחזיר את הסדר בחיי היום יום של הילדים.

נתחיל ונאמר, כי צריך להבין שלא ניתן במעבר חד לצפות שהכל ילך חלק ומיד כל מה שהיה יחזור למצב שלפני החופש. לכן, יש לטפל בכל נושא בסבלנות ובהדרגתיות , בדיוק כמו שגומלים תינוק מטיטול.

אנו נפרוש לפניכם את עיקר הנושאים , הבעיה והפתרון:

1. הילדים הולכים לישון מאוחר. כשיש חופש , מן הסתם, אין הגבלה לשעת שינה. זה בסדר ומקובל היות והילד לא צריך לקום מוקדם. כשחוזרים לשגרה, הילד שהתרגל לישון מאוחר, לא רוצה ללכת לישון מוקדם וגם סיגל לעצמו את היכולת להירדם מאוחר. אז מה עושים?

מתחילים את "הרגעת" הבית וטקסי השינה מוקדם מהרגיל. חזרו הבייתה מכל הפעילויות או שחררו חברים לביתם. רחצו את הילדים ב- 18:15- 18:30 לכל המאוחר, אכלו את ארוחת הערב ללא מסכים וללא מסיחים, והשקיטו את הבית בשעה 19:00. עמעמו את האורות, סגרו את הטלויזיה, וכוונו את כל הבית לרגיעה ולשלווה. שחקו עם הילדים משחק קופסה שקט ולאחריו קחו את הילדים לחדר וקראו להם ספרים או דברו איתם על היום שעבר ומה מצפה להם מחר. התמידו כמה ימים ולאט לאט תראו כי שעת השינה מתקרבת לשעה הרצויה בה אתם רוצים שהם יירדמו.

2. הילדים מבקשים כל הזמן ממתקים. אין מה לעשות, בחופש כמו בחופש , אנו מרפים מהרגלי האכילה הקבועה של הילדים ומרשים להם לאכול ממתקים והרבה. בשגרה, אנו שואפים להחזיר את הילדים לתזונה בריאה ומאוזנת. אז מה עושים?

פשוט ביותר, הורים ,הוציאו את הממתקים מהבית! לפחות בתקופה הקרובה, עד שילדינו יסתגלו חזרה. הכניסו בחזרה את כל המזונות הבריאים והטובים שאנו רוצים שילדינו יאכלו. הקפידו על ארוחות קבועות ומסודרות, הקפידו על אוכל מגוון, שהם ימצאו מה לאכול ולא יתלוננו כי אין להם מה לאכול. והחשוב ביותר- אכלו איתם ביחד. שבו כולכם לארוחת צהריים או ארוחת ערב. כשהילדים רואים שהוריהם אוכלים איתם ביחד , הם ירצו לאכול את מה שההורים שלהם אוכלים. בנוסף, הציעו להם לטעום מכל מאכל ששמתם על השולחן, בוודאי ימצא הילד דבר אחד או שניים שהוא חפץ בהם ועל כך - הצלחתם!!!!!

3. מסכים. הילדים "כל הזמן" במסכים. מה לא נאמר על המסכים? כולנו יודעים שהם מזיקים לילדינו, אך עם זאת בחופש , שאנו ההורים גם רוצים לנשום בין לבין, המסכים הם פתרון מצויין לקבל קצת שקט בכל האינטנסיביות של החופש. החופש נגמר ואנו רוצים לסיים או להמעיט במסכים עם הילדים, משימה שהיא מאוד מאוד לא פשוטה. אז מה עושים?

יוצרים לילדים סדר יום ידוע וקבוע מראש , אשר בו הם יודעים מתי מותר להם מסכים ולכמה זמן. החליטו מראש כמה זמן מסכים אתם מוכנים להעניק לילדכם ומתי. שתפו אותו בהחלטתם ומצאו לו תעסוקה מתאימה בזמן הפנוי שלו. עודדו אותו לצאת החוצה , במיוחד עכשיו שיש ימים יפים, לרכב על אופניים , לשחק בגן משחקים, או כל פעילות ספורטיבית בחוץ. עודדו ללכת לחוגים מעשירים, להזמין או ללכת לחברים. צרו זמן "שיעורי בית" וזמן משחק עם אמא ואבא. היו נחושים בהגבלת זמן המסך ועמדו בהבטחותיכם לאפשר זמן מסך כשהילד עמד בהתחיבויותיו.

4. הילדים צורחים, בוכים או משתטחים מכל דבר קטן. אנחנו מתזזים אחרי הילדים כל החופש, לוקחים אותם לאטרקציות, קונים להם המון המון מתנות, מפנקים בגלידות ואז מבקשים מהילד להרים את עטיפת הגלידה שזרק לרצפה והילד פורץ בבכי קורע לב , משתטח ובועט ברצפה. מי לא מכיר את הסיטואציה הזאת ? אין הורה שלא חווה אותה בשלב מסויים ובחופש ובחגים הכל מתעצם ונהיה כמו כדור שלג ענק. הילד מתפוצץ על כל דבר , לא מרוצה משום דבר, באופן קבוע משועמם , שום דבר כבר לא מרגש אותו וכל מה שאתם מנסים , לא מספיק טוב עבורו, הוא לא מעוניין והוא לא רוצה.

אז בואו נודה - הילדים פשוט יצאו מכלל שליטה. מרוב חופש , הם לא יודעים מה הם רוצים. מרוב חופש, הם איבדו לחלוטין את היכולת להבחין במה מותר ובמה אסור. זהו טבעם של ילדים.

אז מה עושים?

שני דברים:

א. מתחילים להציב גבולות מאוד ברורים בידיעה שהילד יתנגד , בידיעה שהילד לא יסוג בהתחלה. עמידה איתנה שלכם ההורים תגרום לילד להבין שאתם רציניים ולא תוותרו לו וכי החוקים השתנו ועליו להתאים את עצמו לחוקים החדשים.

ב. הטילו משימות קלות וברות ביצוע - הטילו על ילדכם להתלבש לבד, לנעול נעליים לבד, להחזיר את הצלחת לאחר האכילה לכיור, לסדר את החדר. בהתחלה , הציעו את עזרתכם: "בואו נסדר ביחד את החדר" , תנו לו להרגיש שאתם איתו ביחד ואם זאת הוא מבצע את המטלה. שבחו אותו על ביצוע ,גם אם המטלה לא בוצעה כראוי, העיקר שעשה את המיטב שלו . לאחר כמה ימים, הטילו את המשימות , שיבצע לבד. הילד ירגיש אחראי ובוגר , המטלות ייתנו לו משמעות ובכך יוקטנו כל ההתנהגויות שהועצמו בחג.

5. הילדים מתקשים להתארגן בבוקר. אנחנו ממהרים לצאת לעבודה והילדים שהתרגלו לקום מאוחר, לראות טלויזיה ולאכול אורחת בוקר מאוחרת, לא משתפים פעולה, לא רוצים לצאת מהמיטה ולא רוצים להתארגן ולהתלבש. אז מה עושים?

עוזרים להם לסגל התארגנות קלה בבוקר באמצעות הכנה של הדברים בערב שלפני. ביחד מארגנים את התיק, ביחד מחליטים על הבגדים שנלבש ושמים במקום שבו הילד יוכל לקחת את בגדיו, עושים טקס שמח ומזמין את הילדים לצחצח שיניים בבוקר- ניתן לקנות מברשת שיניים מגניבה שתלהיב אותם, מכינים את הכריכים בערב ושמים במקרר על מנת שנוכל לתת את מלוא תשומת הלב לילדים. יוצרים אווירה רגועה , שלא תלחיץ את הילדים ובכך עוזרים להם ליצור לו"ז של התארגנות.

אילו הם עיקר הנושאים שבחרנו להציג לפניכן ואנו מאימינים שאם תתמידו ליישם את הפתרונות, אתם תראו במהרה שינויים רבים לטובה.

מערכת אמא4אמא מאחלת לכן חזרה מהירה ונעימה לשגרה והרבה ימים של שלווה ונחת

 

המידע בדף זה הוא כללי בלבד, אינו ממצא ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי ו/או רפואי ו/או חוות דעת מקצועית. השימוש במידע הינו על אחריותו המלאה של הקורא. בכל מקרה, אין בעלי האתר או המחבר נושאים באחריות כל שהיא לנזק שנגרם או עשוי להיגרם בעקבות השימוש במידע.
שתפי ברשתות חברתיות

תגובות

הוסיפי תגובה

    יש לך הזדמנות להיות הראשונה לכתוב תגובה!

כתבות נוספות שכדאי לך לקרוא:

;