5 המפתחות להפסקת התפרצויות הכעס של הילד במהלך ההתפרצות

החדשות הטובות הן שהתפרצויות כעס זו תגובה נורמטיבית אצל ילדים. החדשות הפחות טובות הן שאם לא נגיב נכון לסיטואציה התפרצויות הכעס של הילד עלולות להחריף ולהחמיר גם בעוצמה וגם בתדירות. קבלו את -5- המפתחות שיעזרו לכם להפחית את התפרצות הכעס
5 המפתחות להפסקת התפרצויות הכעס של הילד במהלך ההתפרצות

 

החדשות הטובות הן שהתפרצויות כעס זו תגובה נורמטיבית אצל ילדים. החדשות הפחות טובות הן שאם לא נגיב נכון לסיטואציה התפרצויות הכעס של הילד עלולות להחריף ולהחמיר גם בעוצמה וגם בתדירות.

קבלו את -5- המפתחות שיעזרו לכם להפחית את התפרצות הכעס

מפתחות שתשתמשו בהם בזמן ההתפרצות:

1. צרו קשר ישיר עם הילד- אל תחכו שהוא יהיה מותש מהבכי ומהצעקות ויימאס לו וככה ההתפרצות תסתיים לאחר זמן ממושך אלא היו אתם המבוגר האחראי. גשו לילד ואמרו לו מסר אמפתי קצר וברור: "אני רואה שאתה כועס", "אני מבינה שאתה מאוכזב שלא קיבלת את מה שרציתי אבל אני לא מרשה לזרוק צעצועים".

2. חיבוק דב זה טוב. חיבוק ומגע עוזרים להירגע. כך תעבירו לילד שלכם את התחושה שהוא לא לבד. נכון, זה לא תמיד קל לחבק ולהביע קרבה כשכועסים אבל תזכרו שהילד שלכם לא יכול לצאת בעצמו מסערת הרגשות בה הוא נמצא והוא זקוק לעזרה שלכם. חבקו אותו חיבוק חזק וממושך מלב אל לב.

3. שנו את הסביבה- שינוי סביבה מאפשר אוורור, פינוי רגשות, שינוי התדר האנרגטי ויקל על הילד ועליכם לצאת מהלופ הרגשי ולסיים את התפרצות הכעס. למשל- אם הוא משתולל וכועס בחדר השינה- צאו מהחדר ולכו אתו לסלון. אם הילד מתעצבן בסלון - לכו יחד אתו לחדר למקום שקט ורגוע יותר. אם יש אפשרות לצאת לחצר, למרפסת לנשום אוויר זה יעזור לכם מאוד.

מפתחות שתשתמשו בהם לאחר ההתפרצות

4. תנו שם לרגש- הילדים שלנו מרגישים מגוון עצום של רגשות אבל הם לא יודעים לקרוא להם בשם. לפעמים גם אנחנו המבוגרים לא יודעים. נתינת שם לרגש שאנו חווים מפחיתה משמעותית את עוצמת הרגש. היא לא מבטלת או מוחקת את הרגש אך היא יוצרת תחושת ביטחון, מפחיתה את עוצמת הרגש וכך נוכל לנהל את רגשותינו. תשאלו את הילד: מה אתה מרגיש? אתה כועס? עצוב? מתוסכל? מפחד? מקנא? בהתחלה ייתכן והוא לא ידע לקרוא לרגש שלו בשם והוא יצטרך עזרה והכוונה מכם בהמשך הוא יזהה, יכיר ויפגוש את מגוון הרגשות שלו.

5. מנהלים את הכעס. כיום הילד מגיב באוטומט ומגיב בהתפרצות כעס. בואו נלמד אותו לנהל את הכעס שלו. הרי כולנו כועסים לפעמים. זה קורה גם לנו המבוגרים. אנו לא צריכים לטשטש או להעלים את חווית הכעס או לכעוס עליו על זה שהוא כועס אלא לעזור לילד למצוא דרכים בהן יוכל לפרוק ולשחרר את הכעס והתסכול שחווה.

שוחחו עם הילד ותעלו הצעות לדברים שאפשר לעשות כאשר כועסים. למשל: לקפוץ בטרמפולינה, לצייר, לנפח בלון, לשמוע שיר אהוב, לצבוע מנדלות, לשתות, לחבק, להפריח בועות סבון, לפסל בפלסטלינה, לקפוץ בחבל, לרוץ במקום, שק אגרוף, לשחק בסליים, להתערסל בערסל.

בהצלחה

מוזמנים לפנות בכל עניין והתייעצות

לירז סנה אור

050-9034430

הכתבה נכתבה עבור האתר אמא4אמא, ע״י לירז סנה אור, מנחת הורים

אודות לירז

מדריכת הורים מוסמכת- אדלר https://www.lirazseneor.com/

הדרכת הורים להורים פרודים/ גרושים/ בזוגיות שנייה

עובדת סוציאלית

כל הנאמר הוא בגדר המלצה ואין בנאמר להחליף ייעוץ מקצועי

 

כתבות נוספות של לירז שיכולים לעניין אותך:

כל מה שאת צריכה לדעת לקראת כיתה א

איך ניתן להתכונן לחופש הגדול?

רוצה לצאת עם הילדים, אבל הם מעדיפים לריב?

שלושת הכללים שיעזרו לך לצלוח את החופש הגדול

הילדים משגעים אותך 

 רוצה שקט?הרשימה שאת חייבת לעשות לעצמך כהורה

3 צעדים שיעזרו לך לסגור לילד את המחשב

 

המידע בדף זה הוא כללי בלבד, אינו ממצא ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי ו/או רפואי ו/או חוות דעת מקצועית. השימוש במידע הינו על אחריותו המלאה של הקורא. בכל מקרה, אין בעלי האתר או המחבר נושאים באחריות כל שהיא לנזק שנגרם או עשוי להיגרם בעקבות השימוש במידע.
שתפי ברשתות חברתיות

תגובות

הוסיפי תגובה

    יש לך הזדמנות להיות הראשונה לכתוב תגובה!

כתבות נוספות שכדאי לך לקרוא:

;

הצטרפי לקבוצות הוואטסאפ הייחודיות של אמא4אמא בחינם,וקבלי הטבות מפנקות ומוצרים ייחודים מתנת מגוון מותגים עבור אמהות והריון במיוחד בשבילך

X

בלחיצה על כפתור השליחה אני מאשרת שקראתי ואני מסכימה לתקנון האתר ולתנאי השימוש
האתר מיועד לנשים בלבד.