איך לאכול ולהנות בחג השבועות ולהצליח לשמור על הגזרה? כל הטיפים בפנים

חג השבועות, החג האהוב עלי באופן אישי! יחד עם אהבתי לחג הזה, חייבת להודות שהוא אחד החגים המטעים מבחינה תזונתית. אז איך אפשר להנות מהחג מבלי להעלות במשקל, ולשמור על אורח חיים בריא? איגדתי לכם כמה מהטיפים שלי לחג השבועות
איך לאכול ולהנות בחג השבועות ולהצליח לשמור על הגזרה? כל הטיפים בפנים

 

1. ממה להיזהר? הקישים.

ככל שטעימים כך גם מסוכנים.. הם נמצאים תחת כובע ה"בריאות" – מכילים לרוב ירקות ונותנים תחושה שאפשר לאכול מהם עוד ועוד. אבל – הקישים מכילים כמות נכבדת של חמאה (בעיקר בתחתית), שמנת מתוקה, קמח לבן ועוד ומרכיבים נוספים מהם נעדיף להימנע.

 

אז מה כן?

- פשטידות.

תחליף נהדר לקיש, מתיישבות על אותה קטגוריה בשולחן, לרוב קלות להכנה ואם נבחר להכין אותן מירקות, גבינות רזות (עד 5%) וקמח מלא –ניתן יהיה להחשיב אותן אף כמנה דיאטטית.

- בחתרן בקיש?

אם כבר החלטתן להתענג על קיש, אכלו את המילוי , שהוא המזין וגם הטעים! וותרו על התחתית.

2. ממה להיזהר? סלטים.

בטוחה שאת רובכם זה מפתיע לשמוע. אבל כן, הסלטים הרבה פעמים מכילים לא פחות קלוריות מפסטות, פשטידות, קישים וקינוחים.

הבעיה העיקרית בסלטים היא הרוטב המוסף. הרוטב מכיל כמות גבוהה של שמן, סוכר, דבש, סילאן ועוד אשר נוטים להכפיל ואף לשלש את כמות הקלוריות של הסלט.

בנוסף, שימו לב לרכיבים המרכיבים את הסלט. חשוב להדגיש כי ישנם סלטים רבים שעיקרם הוא לא בירקות טריים אלא במנת פחמימה (סלט בורגול, סלט קינואה וכו').

מכיוון שאנו רואים בסלט מנה דיאטטית ולא מעריכים שהיא יכולה להיות עשירה בקלוריות אנו גם לא מגבילים את הכמות הנאכלת, מוסיפים ממנו עוד ועוד ובכך מכניסים לגופנו מאות קלוריות מבלי להבין זאת.

אז מה כן? ירקות חתוכים.

תגישו לשולחן ירקות חתוכים! כמה פשוט ככה טעים, ניתן לתבל אותם במעט שמן זית, לימון ומלח, כך כמות השמן בשליטה, ותוספת הירק שלכם היא באמת דיאטטית ותוכלו להינות ולהוסיף ממנה עוד ועוד.

3. ממה להיזהר? פסטות.

פסטות למינהן, כמובן שאי אפשר מבלי לטעום, אך כדאי להיזהר. הפסטות, הקנלוני, הרביולי, הלזניה, כולן לרוב עשירות בשמן, שמנת, גבינות עם אחוזי שומן גבוהים וכמובן ממנת הפסטה שהיא מנת פחמימה.

אז מה כן? פיצה ביתית.

תופתעו לשמוע! פיצה בהכנה ביתית היא דווקא מבין המאכלים המסוכנים פחות.

הכינו את בצק הפיצה מה שיותר דק – וכך, הבצק יכיל פחות קלוריות (וגם יהיה קריספי וטעים יותר) הכינו רוטב עגבניות ביתי ומלאו את הפיצה בתוספות של ירקות (עגבניות, בצל, פטריות וכו') .

פיצה כזו יכולה להיחשב אפילו כבחירה מזינה ובריאה! יתרון נוסף בפיצה, היא שהמינון בה הוא מדיד ונראה לעין, ברור כמה אכלתי (משולש, שני משולים, שלושה משולשים וכו') וכך, גם קל יותר לשים את הגבול.

4. ממה כדאי להיזהר? קינוחי שולחן.

עוגות מוס, גלידות ובעיקר דברים שלא מוגבלים בכמותם וניתן לטעום מהם וליישר אותם עוד ועוד.

אז מה כן? קינוח בכוס.

קינוח בכוס זה רעיון מעולה המאפשר לנו להינות בקינוח טעים ומענג בכמות מוגבלת וידועה.

לסיום, מספר עצות נוספות לחג השבועות:

1. בצעו פעילות גופנית בימים הקרובים.

2. בארוחת הצהריים שביום של הערב חג אכלו ארוחה קלילה (סלטעם טונה / ביצה / גבינה) ושמרומקום לערב.

3. שתו הרבה מים (1.5-2 ליטר) והימנעו משתיית משקאות ממותקים.

4. בארוחת החג, מלאו את הצלחת פעם אחת מכל שתרצו והימנעו ממילוי חוזר של המאכלים. זכרו שאנחנו רוצים להנות גם מהקינוח.

5. תזכרו להינות! מהמשפחה, מהחברים וכן, גם מהאוכל, רק בצורה מתונה ומאוזנת. הימנעו מהגזמות אך גם מייסורי מצפון.

שיהיה חג שמח, מהנה וטעים!

סוניה אומנסקי, דיאטנית קלינית

עדיין לא חברה בקבוצות וואטסאפ  של אמא4אמא? רוצה לקבל הטבות ומוצרים להתנסות?

הירשמי עוד היום ובחרי את הקבוצה שלך

 

המידע בדף זה הוא כללי בלבד, אינו ממצא ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי ו/או רפואי ו/או חוות דעת מקצועית. השימוש במידע הינו על אחריותו המלאה של הקורא. בכל מקרה, אין בעלי האתר או המחבר נושאים באחריות כל שהיא לנזק שנגרם או עשוי להיגרם בעקבות השימוש במידע.
שתפי ברשתות חברתיות

תגובות

הוסיפי תגובה

    יש לך הזדמנות להיות הראשונה לכתוב תגובה!

כתבות נוספות שכדאי לך לקרוא:

;