לשמור על הגזרה גם בתקופת הקורונה

אנחנו נמצאים בשיאה של תקופה לא פשוטה כלל, שאנחנו לא מכירים כמוהה, וכמו בכל תקופה קשה , הפתרון הקל והמנחם ביותר - הוא לפנות לאוכל. יותר ויותר שאלות מציפות אותי מיום ליום: מה כדאי לאכול? מה אפשר לבשל? ושאלת השאלות - מה עושים עם הילדים?
לשמור על הגזרה גם בתקופת הקורונה

קיבצתי לכם כמה טיפים על מנת שנוכל להעביר את התקופה הזאת בצורה כמה שיותר בריאה, ואולי אפילו לנסות להינות ממנה.

  1. נצלו את הזמן לבשל - לכל מי שעד כה חוסר הזמן היה תירוץ בשבילה לא לבשל ולקנות אוכל קנוי - כעת יש זמן בשפע. אפשר לבשל מדי יום אוכל בריא ומזין ולהימנע ממזונות קנויים - בין אם מדובר בטייק אווי לבין אם מזונות קפואים ומעובדים. כמו כן, שלבו את הילדים בבישול יחד איתכם.
  2. הגבירו צריכת חלבונים - השתדלו שבכל ארוחה יהיה חלבון איכותי - מן החי: בשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב. מן הצומח: טופו, קטניות.
  3. אל תוותרו על ארוחת בוקר - ארוחת בוקר מזינה תורמת לשובע לאורך היום ומפחיתה נשנושים בערב . אל תוותרו עליה . לדוגמא: כריך מלחם מלא / קל עם חביתה או גבינה וירקות.
  4. שלבו ירקות טריים לאורך היום כולו - הכניסו מנהג לחתוך את הירקות בתחילת היום בכמות שתספיק לכל היום. נסו לגוון בירקות ולאכול ירקות מכל הצבעים. הירקות עשירים בסיבים ותורמים לתחושת השובע. בנוסף, הירקות עשירים בויטמינים החשובים לנו מאוד, בעיקר בימים אלו. שימו לב שפעמים רבות הצורך שלנו לנשנש מוביל אותנו לאלטרנטיבות הנגישות.  כשיש ירקות חתוכים מוכנים, אנחנו והילדים שלנו כמובן, פעמים רבות נבחר בהם.
  5. שלבו ירקות מבושלים - גזר גמדי , ברוקולי , כרובית, שעועית ירוקה וכו'. הכינו בכמות גדולה בתנור, מעט מלח ומעט שמן זית - יוצא מעולה ונותן מענה לתוספת לארוחת צהריים או לנשנוש בין הארוחות.
  6. ביחרו לכם עד 2 מנות פינוק ביום. השתדלו שיכילו עד 100 קלוריות ליחידה. הגדירו לכם מנות אלו כמנות פינוק ותחלרו אותן לשעות היום בהם אתם זקוקים להם. (לרוב אחה"צ ובערב). שימו לב - הפינוקים הם לא תחליף לארוחה אלא פינוק. אל "תחסכו קלוריות" על הארוחה על מנת לאכול חטיף - זה יגרום לרעב והמחיר ה"קלורי" והבריאותי יהיה הרבה יותר גבוה.
  7. שתו מים - למים תפקיד חיוני לכל האיברים בגופינו, וכן על שמירה וירידה במשקל. חשוב מאוד לשתות כמות מספקת של נוזלים במהלך היום. ההמלצות עומדות על 30 מ"ל מים לק"ג משקל גוף.
  8. הגדירו לכם מראש שעת פעילות גופנית במהלך היום. בצעו פעילות גופנית בתנאים ביתיים.
  9. ערכו רשימת קניות מסודרת . תכללו בה מוצרי בשר ודגים, ביצים, מוצרי חלב, קטניות וכמובן הרבה ירקות. השתדלו להפחית בממתקים ברשימה זו, ככל שההיצע בבית יהיה בריא ומגוון יותר, כך האכילה שלכם ושל ילדיכם תהיה מאוזנת ובריאה יותר.
  10. אל תוותרו על סדר היום. בצעו תכנון ארוחות והתנהלות יומית על מנת לשמר שגרה ככל האפשר.

 

לסיום, חשוב לי לציין שכולנו יחד, מתמודדות עם סיטואציה לא פשוטה שאף אחד מאיתנו לא מכיר. אנחנו מבולבלות, מפוחדות, משועממות וחסרות אונים וכולנו פונות אל האוכל כדי להתנחם במשהו שעושה לנו טוב. אתן לא לבד. אבל בואו נשתדל לעשות מהלימון לימונדה (ללא סוכר כמובן) , בואו ניקח את ההזדמנות הזאת לשיפור אורח החיים שלנו ושל ילדינו.

 

אני כאן בשבילכן לכל שאלה והתייעצות , מבקשת מכן להרגיש בנוח ולפנות.

סוניה הולצר ,

דיאטנית קלינית

המידע בדף זה הוא כללי בלבד, אינו ממצא ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי ו/או רפואי ו/או חוות דעת מקצועית. השימוש במידע הינו על אחריותו המלאה של הקורא. בכל מקרה, אין בעלי האתר או המחבר נושאים באחריות כל שהיא לנזק שנגרם או עשוי להיגרם בעקבות השימוש במידע.
שתפי ברשתות חברתיות

תגובות

הוסיפי תגובה

    יש לך הזדמנות להיות הראשונה לכתוב תגובה!

כתבות נוספות שכדאי לך לקרוא:

;

הצטרפי לקבוצות הוואטסאפ הייחודיות של אמא4אמא בחינם,וקבלי הטבות מפנקות ומוצרים ייחודים מתנת מגוון מותגים עבור אמהות והריון במיוחד בשבילך

X

בלחיצה על כפתור השליחה אני מאשרת שקראתי ואני מסכימה לתקנון האתר ולתנאי השימוש
האתר מיועד לנשים בלבד.