כל מה שרצית לדעת על עיסוי פרינאום ולא העזת לשאול!

מהו פרינאום?פרינאום הוא האיזור הרך שנמצא בין הנרתיק לפי הטבעת.במהלך הלידה, כאשר התינוק יוצא דרך הנרתיק, נמתח האיזור הזה מאד ועלולים להיות קרעים כתוצאה מהמתיחה הגדולה שראש התינוק יוצר על איזור הפרינאום והנרתיק
כל מה שרצית לדעת על עיסוי פרינאום ולא העזת לשאול!
האם ניתן להגמיש את הפרינאום? כן, ע"י עיסוי. 
מטרת עיסוי הפרינאום היא להגמיש את האיזור ולאפשר את מתיחתו בזמן הלידה בתקווה שהוא יהיה גמיש מספיק ויאפשר מתיחה ללא קרעים או עם מינימום קרעים.
בנוסף, תחושת העיקצוץ באיזור בזמן העיסוי תכין אותך לתחושה של מתיחת האיזור וה"שריפה" שתרגישי בזמן יציאת ראש התינוק.
העיסוי ילמד אותך להרפות את השרירים בזמן הלידה עצמה,ובזמן הבדיקות שיבוצעו בזמן הלידה.
אז מתי מתחילים? את העיסוי מומלץ להתחיל בשבוע 35.
העיסוי נמשך כחמש דקות, וניתן לבצע אותו 2-3 פעמים בשבוע.

באיזה מקרים לא מומלץ לבצע עיסוי פרינאום?
-במקרה של פטריה, או פצע פתוח או דלקת באיזור, יש לטפל קודם בגורם הנ"ל ולהתחיל בעיסוי רק לאחר החלמה מלאה.
-בזמן הרפס פעיל באיזור, יש להמתין להחלמתו ולא לבצע את העיסוי.
-במקרה של צירים מוקדמים והריון בסיכון גבוה, כדאי לדחות את העיסוי לשבועות מתקדמים יותר. במקרים אלו --מומלץ להתחיל את העיסוי בשבוע 38
איזה שמן?
-רצוי לבצע את עיסוי הפרינאום בשמן שקדים טהור או בשמן זית.
את שמן השקדים ניתן לרכוש בכל רשתות הפארם ובחנויות הטבע. שמן נבט חיטה אינו מומלץ מכיוון שהוא עלול לעודד התפתחות קנדידה אצל מי שרגישה לכך.
יוצאים לדרך.....
-לפני העיסוי, רצוי לעשות אמבטיה במים חמימים בכדי לרכך את האיזור.
-מצאי מקום ותנוחה שנוחים לך (בעמידה כאשר רגל אחת מורמת על כסא, בשכיבה או בישיבה)
-מרחי מעט שמן על אגודלך ועל איזור הפרינאום.
-הכניסי את אגודלך לעומק של כ- 3-4 ס"מ ומתחי למטה והחוצה. את אמורה להרגיש תחושת עקצוץ ומתיחה של העור, לא כאב. העיסוי אינו אמור לכאוב. אם כואב, הרפי מעט.
-השהי את המתיחה כשאת סופרת עד 3 ומרפה. ושוב מתיחה למטה והחוצה, סופרים עד 3 ומרפים.
-באופן זה מתחי 3 שלוש פעמים בספירות עד 3, 3 פעמים נוספות בספירות עד 5, ו- 3 פעמים נוספות בספירות עד 7, וזהו.
-רצוי בימים הראשונים, למתוח כל צד בנפרד. להתחיל עם צד אחד ולסיים ואז לעבור אל הצד השני. לאחר כ- 4 ימים, אפשר לעסות את שני הצדדים יחד.
בכל יום את אמורה להרגיש איך האיזור נמתח יותר ויותר, מתגמש יותר ומעקצץ פחות.

המלצות:
-זוגות רבים בוחרים שבן הזוג יבצע את העיסוי. אם את לא מסתדרת לבדך, תבקשי מבן זוגך שיבצע את העיסוי עבורך.
-ניתן להשתמש במראה בפעמים הראשונות, זה יעזור לך לראות ולהבין את התהליך שאותו את מבצעת.
-חשוב שתהי רפויה ומשוחררת בזמן העיסוי, זה פחות יציק, וזה גם אימון טוב לקראת הלידה.
-אם עברת בעבר אפיזיוטומיה (חתך חיץ), כדאי להרבות בעיסוי באיזור החתך. צלקות הן גמישות פחות משאר העור.

קצת עלי:
דפי
 במקצועי (ויש כאלה שאומרים שזה תחביב שלי, כי אני ממש אבל ממש אוהבת את מה שאני עושה):
  • יועצת שינה
  • מדריכת תנועה לגיל הרך
  • מדריכת עיסוי תינוקות ובייבי יוגה
  • מנהלת את הבית של דפי שיש בו שפע של חוגים כייפים שמשלבים בתוכם כיף והתפתחות
  • דולה פוסטפארטום - ליווי אמהות אחרי לידה
  • מדריכת הכנה ללידה
  • ובעלת גן עם אמא במודיעין
 
המידע בדף זה הוא כללי בלבד, אינו ממצא ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת מקצועית. השימוש במידע הינו על אחריותו המלאה של הקורא. בכל מקרה, אין בעלי האתר או המחבר נושאים באחריות כל שהיא לנזק שנגרם או עשוי להיגרם בעקבות השימוש במידע.
 
 
המידע בדף זה הוא כללי בלבד, אינו ממצא ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי ו/או רפואי ו/או חוות דעת מקצועית. השימוש במידע הינו על אחריותו המלאה של הקורא. בכל מקרה, אין בעלי האתר או המחבר נושאים באחריות כל שהיא לנזק שנגרם או עשוי להיגרם בעקבות השימוש במידע.
שתפי ברשתות חברתיות

תגובות

הוסיפי תגובה

    יש לך הזדמנות להיות הראשונה לכתוב תגובה!

כתבות נוספות שכדאי לך לקרוא:

;