התמודדות עם חווית הלידה

התמודדות עם חווית הלידה

חיכית לרגע הזה 9 חודשים.

והנה סוף סוף זה הגיע, מתחיל כאב קטן להזדחל לו לרוחב הבטן וממשיך אל הגב.

בהתחלה זה לא מאד כואב, ואת אומרת לעצמך: "אם אלו הצירים, אז עם זה אוכל להתמודד".

אבל אז הם מתגברים, וזה כווווווואב.

מה זה הדבר הזה? איך מתמודדים עם הכאב הזה?

 
 ישנן נשים שחולמות על לידה פעילה ויש כאלו שמצהירות שהן מתכננות לקבל אפידורל ברגע שיתאפשר להן. 
אבל חשוב לזכור שבכל לידה ישנו מרכיב טבעי.
גם יולדות אפידוראליות, חוות את השלב של הצירים והכאב עד שהן מקבלות אפידורל וחשוב שתהיינה מוכנות לכך, ותצוידנה בכלים המתאימים להתמודדות עם הכאב.הכנה מוקדמת וכלים מתאימים להקלה על הכאב, תאפשר לך לעבור את הלידה ולהתמודד עם הכאב בצורה האופטימאלית.
לכן, תני לעצמך מתנת לידה:
מ – מגע
ת – תנועתיות
נ – נשימה
ת – תפיסה חשיבתית

ל – ליווי ותמיכה
י – מים
ד – דיבור
ה – הכנה

מגע
למגע יש המון כוח מעצים. עצם העובדה שמישהו או מישהי נמצאים שם לידך נוגעים בך, מביטים בך ומחבקים אותך, את כבר מרגישה שאת לא לבד בכל התהליך הזה.
זה יכול להיות מגע סטטי, יד מונחת על המקום הכואב. פשוט מונחת שם ונותנת תחושה של בטחון.
זה יכל להיות מגע של עיסויים, באיזור הגב התחתון, אשר מקלים באופן מוחשי ומעשי על הכאב
גם חיבוק הוא סוג של מגע חשוב ומעודד
וגם עיסויים בכפות הרגליים, בגב, בכתפיים התפוסות בכדי לשחרר את הגוף הדואב, ומזרים דם באיברי הגוף.
השילוב של כל המגע הזה, נותן ליולדת תחושה שמישהו פה איתה, עובר ביחד איתה את החוויה הזו, וזה מרגיע, ומקל על הכאבים.

תנועתיות
לתנועתיות בלידה יתרונות רבים, התנועתיות מקדמת את התינוק ועוזרת לו לרדת ולהתבסס באגן, היא גם עוזרת לתינוק לשמור על חיוניות לאורך כל הלידה, וכמובן גם מקילה על הכאב.
התנועתיות יכולה להתבצע על כדור הפזיו, בישיבה, בעמידת שש, בהשענות על בן הזוג, תוך כדי ריקוד ואפילו במקלחת תחת זרם המים.
חשוב לשמור על אסימטריה בתנועתיות ולעבוד בשיטת התחנות, בכדי לאפשר לתינוק להתבסס בצורה אופטימאלית באגן. הגיוון בתנועתיות מאפשר לתינוק שלך לזוז ביחד איתך בזויות שונות ועוזר לו בהתמודדות עם תהליך הלידה.

נשימה
גם לנשימה בלידה חשיבות גדולה ויתרונות רבים. הנשימה מחמצנת את התינוק שלך, ועוזרת לו להשאר חיוני לאורך הלידה, והיא גם מקילה על הכאב.
איך? באמצעות נשימה עמוקה, את מכניסה חמצן לכל איברי הגוף, ובניהם גם אל הרחם. הרחם הינו שריר, ושריר שחסר בו חמצן והוא מכווץ הוא גם כואב.
בעצם הנשימה העמוקה, את מחדירה חמצן גם אל הרחם, ובכך את מקילה לעצמך על הכאב.
חשוב לנשום נשימות עמוקות וממוקדות.

תפיסה מחשבתית
לתפיסה המחשבתית שלך את הכאב, יש השפעה גדולה מאד על ההתמודדות עם הכאב.
כאשר את חוששת מהכאב, הגוף מתכווץ מרוב פחד. התכווצות זו בליווי הפחד מגבירים בסופו של דבר את עוצמת הכאב שאת חשה ומקטינים את היכולת להתמודד איתו.
מומלץ להתייחס אל הכאב בחשיבה חיובית והבנה שהכאב הזה הוא חיוני לתהליך הלידה.
חישבי שאת מגיעה לחדר לידה עם שלל של כלים להתמודדות עם הכאב (מ.ת.נ.ת ל.י.ד.ה).
חישבי על כך, שאת מוקפת באנשים טובים שאוהבים אותך ויעשו הכל בכדי להקל עלייך, וחישבי על כך שהכאב הזה מוביל אותך לפגישה על התינוק שלך.
כל ציר מקדם את התינוק שלך כלפי היציאה, ודוחף אותו במורד הרחם והאגן.
תדמייני בכל ציר שכואב, איך התינוק שלך מתקדם לקראת הפגישה שלכם, נשמי, תתנועעי, תתמכי במלווים שלך ותעברי את הציר הזה ביחד איתם.
בגישה הזו תצליחי להתמודד עם הכאב בקלות רבה יותר.

ליווי ותמיכה
למלווים שמגיעים איתך ללידה יש תפקיד מאד חשוב בלידה.
תפקידם להיות שם עבורך ובשבילך הן מההיבט הפיזי שמתבטא במגע ובהקלה על הכאב, והן מההיבט הרגשי.
במהלך הלידה ישנם הרבה רגעי משבר, וחשוב שהמלווים שלך יעצימו אותך, יחזקו אותך ויעודדו אותך.
רצוי מאד שהם יגיעו עם ידע כיצד לתמוך ולעזור, ושישתתפו ביחד איתך בקורס הכנה ללידה בכדי שיכירו את מהלך הלידה וידעו כיצד לעזור ולסייע בכל שלב.
חשוב לזכור שלאנשים שבחרת ללוות אותך בתהליך הלידה יש תפקיד חשוב, הם אמורים להיות שם עבורך, לתמוך, לעודד, לחזק, להקל ולהעצים.

מים
מים הינם אמצעי אילחוש משמעותי מאד.
גם בבית וגם בחדר לידה, השתדלי להעזר במקלחת כמה שיותר.
קחי איתך כדור פזיו, וגם את בן זוגך אם תרצי, כווני את זרם המים אל האזורים הכואבים, אל הבטן ואל הגב התחתון לסירוגין.
לזרם המים, יש כוח נפלא להרגיע את הכאב ואם זה עושה לך טוב, השתדלי לשהות שם כמה שיותר.

דיבור
תקשורת בחיים בכלל ובחדר לידה בפרט הינם כלי חשוב ביותר.
בכל שלב בלידה, את תזדקקי לתמיכה שונה, בכל שלב ובכל רגע תהיי זקוקה לתמיכה אחרת.
לעיתים מגע חזק יעשה לך נפלאות, ולעיתים תזדקקי למגע חלש ועדין, ואולי יהיו אפילו רגעים שלא תרצי מגע בכלל.
לפעמים תרצי שידברו איתך וירגיעו אותך, ולפעמים לא תרצי שידברו איתך בכלל.
אף אחד חוץ ממך לא יכל לדעת למה את זקוקה, וחשוב לזכור שהלידה היא תהליך דינמי, והצרכים שלך יכולים להשתנות מרגע לרגע.
חשוב מאד שתמלילי את רצונותייך, ותבקשי בכל שלב, את מה שאת זקוקה לו באותו רגע.
זה יעזור לך ולמלווים שלך.

הכנה
הכנה ללידה, היא שלב חשוב מאד בתהליך ההריון והלידה.
מומלץ שגם את וגם המלווים שלך תגיעו מוכנים ויודעים.
בקורס הכנה ללידה אתם לומדים על שלבי הלידה ומקבלים כלים מעשיים להתמודדות עם הכאב ועם שלבי הלידה השונים.
קורס כזה הופך אתכם מזוג פסיבי שנתון לחסדי הצוות המיילדותי, לזוג אקטיבי שמכיר את כל התהליכים ויכול להיות שותף מלא בהחלטות.
הכרות עם כל שלבי הלידה, ההתערבויות האפשרויות, ההתמודדות עם הצירים, ועם מצבים שונים בחדר לידה, תעזור לכם לשלוט על הלידה שלכם במובן החיובי.
ידע הוא כח, ובאמצעות ידע, תוכלו ליצור לעצמכם חווית לידה אחרת לגמרי.
ואגב, הכנה ללידה ורענון חשובים ורצוים גם בלידות חוזרות.
ולכן מומלץ לעבור קורס הכנה ללידה, לקרא ספרים, לבקר בפורומים של הריון ולידה ולהכיר את העולם החדש והקסום הזה.

קחי איתך את “מתנת הלידה” הזו איתך לחדר הלידה והלידה שלך תזכר לך כחוויה מעצימה ומיוחדת.

קצת עלי:
דפי
במקצועי (ויש כאלה שאומרים שזה תחביב שלי, כי אני ממש אבל ממש אוהבת את מה שאני עושה):
  • יועצת שינה
  • מדריכת תנועה לגיל הרך
  • מדריכת עיסוי תינוקות ובייבי יוגה
  • מנהלת את הבית של דפי שיש בו שפע של חוגים כייפים שמשלבים בתוכם כיף והתפתחות
  • דולה פוסטפארטום – ליווי אמהות אחרי לידה
  • מדריכת הכנה ללידה
  • ובעלת גן עם אמא במודיעין
ליצירת קשר עימי
 
 

המידע בדף זה הוא כללי בלבד, אינו ממצא ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת מקצועית. השימוש במידע הינו על אחריותו המלאה של הקורא. בכל מקרה, אין בעלי האתר או המחבר נושאים באחריות כל שהיא לנזק שנגרם או עשוי להיגרם בעקבות השימוש במידע.

 
 

כתיבת תגובה