איך לשפר את השינה של הקטנטנים?

ראשי > איך לשפר את השינה של הקטנטנים?

איך לשפר את השינה של הקטנטנים?

00.00.0000
נכתב על ידי הנהלת האתר

יש הרבה דברים שהורים יכולים לעשות כדי לשפר את איכות השינה של ילדים ותינוקות. החל מהקפדה על שעון ביולוגי ועד טיפים לבחירת מזרן מתאים, הנה כל העצות שאתם פשוט חייבים להכיר

הורים לילדים מכירים היטב את אתגר השינה. למרות חשיבות המנוחה לשמירה על בריאות הילדים ואיכות חייהם, משפחות בכל רחבי הארץ נאבקות מדי יום כדי לשפר את השינה של הקטנטנים. הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא לשמור על עקביות. יש להקפיד על טקס שינה קבוע ועל רצף פעולות שמכין את הילד לשינה ערבה. חשוב להכיר את השעון הביולוגי של הילדים ולבצע שעת השכמה ושעת השכבה קבועות.

אם רוצים ללמד את הילד להירדם בכוחות עצמו ולחזור לישון ללא צורך בעזרה, יש להניח לו לבצע את ההירדמות הסופית לבד. אפשר להעביר אותו למיטה כשהוא מנומנם אבל עדיין ער ויש ללמוד כיצד לזהות את סימני העייפות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ילד עייף מדי לא יירדם בקלות, אלא להיפך: הוא יהפוך להיות עצבני ויהיה קשה מאוד להתמודד איתו. במידה והילד קם לפני הזמן וההורים רוצים להחזיר אותו לישון, עליהם לצאת מהחדר למספר דקות ולחזור כדי לפתוח את התריסים ולהכריז על השכמה. בצורה כזו מונעים מהילד לקשר בין הבכי לבין זה שמוציאים אותו מהמיטה ומעודדים אותו לטפח עצמאות.

חיתולים, רעשי רקע והתאמת מזרנים

הדרך לשפר את שנת הקטנטנים היא לדאוג לתנאים אופטימאליים עבורם. אפשר לעשות את זה אם שמים לילד חיתול גדול יותר לשנת הלילה ומונעים ממנו להתמלא יתר על המידה, או חושפים אותו כמה שיותר לתאורה טבעית במהלך היום. יש להקפיד על חדר חשוך במהלך הלילה ולתת לילד להתרגל לחפץ מעבר שינחם אותו בזמן השינה. פעוטות וילדים קטנים שאוכלים דברים נוספים מלבד חלב צריכים להיערך לשינה גם מבחינת מזון. בנוסף, יש לזכור את השינויים ההתפתחותיים שעוברים על הילד ולא לצפות להרגלים קבועים כל הזמן.

התנאים משפיעים באופן ישיר על איכות השינה. אפשר להגיע עם ילדים מגיל מסוים לסניפי חברת עמינח כדי להשתמש במערכת בק-צ'ק ולהתאים את המזרן למבנה הגוף והגב. המערכת המשוכללת מראה את איזורי הלחץ של הגוף על המזרן ומסייעת לנציגי החנות להתאים את המזרן הטוב ביותר לילד. חומרי הלטקס במזרנים נחשבים לנוחים עבור טווח רחב של גילאים והם משמשים גם כחומר לייצור פתרונות שינה זמניים. 

הורים צריכים להתאזר בסבלנות כדי לטפח את הרגלי השינה הנכונים עבור הילד. אין סיבה להילחץ מילדים שלא נרדמים בקלות, אך חשוב גם לשמור על עקביות. כדאי להרדים את הילדים יחד ולא להפוך את טקס ההשכבה לבלעדי עבור אחד ההורים. אפשר לבצע התאמות ושינויים תוך כדי תהליך הגדילה ובמקביל גם לעודד עצמאות ואחריות.



המידע בדף זה הוא כללי בלבד, אינו ממצא ואין בו בכדי להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת מקצועית. השימוש במידע הינו על אחריותו המלאה של הקורא. בכל מקרה, אין בעלי האתר או המחבר נושאים באחריות כל שהיא לנזק שנגרם או עשוי להיגרם בעקבות השימוש במידע.

כל הזכויות שמורות ima4ima.co.il
פיתוח: LotemX מבית קבוצת לוטם המתמחה בבניית אתרים ובניית רשת חברתית | עיצוב: 2pm